Wednesday, March 14, 2012

culik, bunuh, bakor

Sekarang ni kes culik kanak-kanak dah kembali aktif. Ada yang culik sebab nak jual budak tu, lepas tu belah badan diaorang amek segala organ. Ada pulak kes terbaru culik sebab nak balas dendam. Macam kes terbaru adik Nurul Nadirah Abdullah, orang yg menculik tu adalah jiran sendiri, bermotifkan dendam pada neneknya.

Apa la dosa budak kecil berusia 5 tahun yang tak tahu apa-apa diculik, kemudian dibunuh dan dibakar. Saya terperasan, sejak kes bunuh dan bakar Allahyarham Sosilawati dulu, ada orang tiru buat benda yg sama. Culik, bunuh, bakar...dengan harapan nak tutup bahan bukti. Tapi Allah tu kan maha Agung, sorok macam mana pun, bakar macam mana pun, tetap Allah tunjukkan depan mata. Tak boleh lari punya.

Sekarang ni senang je nak balas dendam......bunuh, lepas tu bakar. Macam bakar ayam. Kerana marahkan nyamuk, kelambu habis dibakar. Kes adik Nurul Nadira ni, kerana marahkan neneknya, cucu yg dibakar hangus. Mesti setan-setan sekeliling bersorak gembira, bagi pingat kebesaran kepada si pembunuh kejam tu sebab berjaya buat dosa besar. Syabas meri beti....kata setan beramai-ramai. Lepas ni kita goda lagi anak cucu cicit adam supaya tiru perangai ko....culik, bunuh, bakor...kita bakor je...kita bakor...

Tadi baca blog ini , terima kasih Aja kerana memberi link blog ni. Saya ada terbaca pasal Qisas. Kalau di Mekah atau Madinah....yang membunuh akan dibalas dengan bunuh. Itu lah Qisas. Seram pulak baca pasal hukuman pancung dikhalayak ramai....disaksikan oleh ratusan manusia dengan harapan supaya tidak ada diantara kita berani melakukan kesalahan serupa. Itu adalah hukuman dari Allah.

Alfatihah untuk adik Nurul Nadira, syurga lah tempat kamu!

2 comments:

Ajamahiyaa said...

sharing is caring...=)

eee!! mmg geram la kes culik2...bunoh2 nih...mintak simpang jaoh2....huuu~ nauzubillah..

j.u.l.i.e said...

aja: harus di qisas kannnss...