Thursday, August 16, 2012

aku pun nak ucap selamat hari raya juga

Semua orang dah sibuk-sibuk ucap selamat hari raya, bermaaf-maafan. Lepas raya buat dosa balik...kihkihkih. Kidding.

Raya tahun ini aku agak pening kerana memikirkan untuk 3 rumah. Dah tentu, belanja pun lebih. Apa boleh buat, dah lumrah alam. But I'm glad I can make my own kuih raya, and cook for berbuka at home. Ia tidak semudah yang disangka. Dalam keadaan yang macam ini, sudah masuk 30 minggu membawa anak dalam perut, aku rasakan yang aku adalah 'superwoman'.

Cuma sesekali aku beli je kat luar untuk berbuka. Tapi bazar ramadhan sekarang sudah tidak ada jiwa. Yang mana sedap tu sedap lah, yang mana tak sedap tu redha aje lah. Cuma aku pernah terbeli kuih yang berharga 60 sen seketul. Mahal kan? Tak sedap pulak tu. Kadang-kadang aku rasa penjual kat bazar ni macam kejam. Tapi tak semua. Ada yang ok. Ada jugak yang kerek, yang kedekut berkira pun ada. Alah...lumrah alam kan.

Jadi di sini aku pun nak mengucapkan Selamat Hari Raya untuk semua. Maaf untuk segala keterlanjuran kata. Moga kita semua dapat menyambut raya dengan gembira bersama keluarga tercinta. 

Memandu dengan berhati-hati. Jangan memandu laju-laju, rumah kita tu tak lari kemananya...jadi tak perlu terkejar-kejar. Ingat orang-orang tersayang yang menanti kepulangan kita.







4 comments:

en_me said...

selamat hariraya aidilfitri maaf zahir bathin cikpuan Julieter tuuu..

CiKPuaNLawA said...

dah maap dah.. bila blk kl.. nk dtg beraye ni.. spegati pelisss...

CiKPuaNLawA said...

dah maap dah.. bila blk kl.. nk dtg beraye ni.. spegati pelisss...

j.u.l.i.e said...

en.me: slmt hri raya utk wak sekeluarga...x buat open house ke...

puanlawa: sabtu kot blk...insyaAllah kalo larat i msak spegeti yer..