Monday, September 3, 2012

aktiviti cuti 3 hari

Apartment D'Rimba, Seksyen 11, Kota Damansara. Persekitaran bagus, bersih, tak bising, tapi...parking aku rasa agak terhad sebab ramai yang park kereta di luar. Ni mesti kes parking limited edition. Kata orang kat situ, sekarang harga apartment ni lebih kurang rm320k, dulu murah, dalam rm100k++. Aku tinjau-tinjau kat area situ, keluarkan kamera, snap gambar. Aku membayangkan betapa bestnya dapat terjun dalam pool, gedebush...gedebush...berenang.

Aku berangan berdua dengan hubby.

"Jom kita beli rumah kat sini", aku kata.
"Jom." hubby jawab.
"Tapi kat sini jem tahap gaban la...jauh lagipun.."
"Tau takpe. Jadi duduk je la kat Putrajaya tu, aman."

Tu kata-kata orang berangan okey.....diulangi...berangan. Berangan kan seronok.

Malam. Bawa saudara mara belah hubby jalan-jalan sekitar Putrajaya yang datang ke rumah beraya. Aku agak blur tak tahu nak masak apa. Unplanned. Diaorang call belah pagi bagitau nak datang beraya, kitaorang pulak pagi tu nak keluar pergi Kota Damansara tu lah, ada deal dengan orang Mudah. Balik dah petang terus pergi beli barang. Mee goreng je lah untuk diaorang. Nak masak yang remeh-remeh memang takde masa dah, unless kalau diaorang bagitau sehari awal, boleh la aku prepare menu yang komplikated sikit. Dan mee yang aku goreng tu pedas gila....ye, pedas gila. Aku sendiri sakit perut makan mee yang aku masak. Kuikuikui.

Terima kasih lah sudi beraya di rumah, tapi takde menu istimewa lah.

The Palace of Justice@ Istana Kehakiman. Ramai pulak manusia malam tu. Berderet-deret kereta park tepi jalan.

Di atas jambatan menuju ke PICC.



No comments: