Wednesday, January 23, 2013

bawang putih bakar


CikPuanLawa suruh aku makan bawang putih bakar untuk buang angin. Coppp...korang penah makan ke bawang putih bakar? Aku tak pernah!

Tapi aku cuba makan....dan ternyata ianya....SEDAP!

Mula-mula macam ragu-ragu, apahal pulak nak kena bakar si bawang putih bawang merah nih...aku bakar dalam oven jek. Kopek kulit, basuh, campak dalam oven. Bakar sampai warna kecoklatan dan bawang jadi macam lembik-lembik. Bau dia sedap, bila makan....lagi sedap. Makan dengan nasi ok.

Dan sekarang, aku dah kemaruk dengan si bawang putih bakar ni.







3 comments:

tasekM said...

sedap eh?

tak pernah mkn lagi...

j.u.l.i.e said...

tasek: sedap (mengikut tekak aku..hehe)

CiKPuaNLawA said...

bagus....
dengar pon cakap ai....

nanti ai bagi yu tips laen pulop yee...