Tuesday, June 25, 2013

bintang kecil di bumi Tuhan


Dah lama aku tak buat ulasan cerita. Hehe.

Filem Taare Zameen Par (Bintang kecil di bumi Tuhan) adalah filem kedua yang aku anggap 'best' setelah filem 3 Idiots. Juga dilakonkan oleh Aamir Khan.

Bukan filem cintan cintun tapi kisah Ishaan, seorang budak lelaki yang mengidap penyakit Dyslexia. Apa itu Dyslexia? Baca di sini.

Aku suka cerita ni yang membawa tagline: Setiap anak adalah istimewa.

Cerita ini membawa banyak pengajaran khasnya kepada ibubapa yang mempunyai anak istimewa. Kanak-kanak yang mengidap Dyslexia bukan beerti mereka bodoh, mereka cuma tidak mempunyai kemampuan untuk belajar secara normal, lambat membaca dan sering keliru untuk mengenal huruf.

...dan boleh pulak di akhir-akhir cerita ini, aku menangis. Bongoknya aku rasa. Husband aku gelakkan aku. Hahaha...

Aku suka lakonan budak yang jadi 'Ishaan' tu, very talented dan bersahaja.





6 comments:

Dr Singa said...

amir khan jugak!!?

saya jatuh cinta kat lakonan amir khan selepas 3 idiots!!

yes yes yess!!
ada kat you tube!!!!!

Gerb said...

Tengok cita ni. Tapi tak habis. Amir Khan ni makin tua makin hot la pulak.

SuzieLAWAti said...

asal tengok ja cite ni ... nak sedih...
tersentuh.. !!!

cinta said...

cerita yg bermakna.

Kay said...

cerita ni mmg best... byk kali dah tgk...

dan, saya mmg jatuh cinta dgn aamir khan sejak dia kecik lg... :)

Julie Shahril said...

kakizat: saya pon...dia makin tua makin bagus lakonannya.

boboi: tau xpe...tgk la lagi..best tau

cpl: gua pon ter nanges...bongok je rasa

siti: yup, true. gud for us as parents.

kay: aku bru 1st time tgk..dan terus suka.