Thursday, July 17, 2014

kamera di mana-mana

Sekarang bukan saja kena berhati-hati dengan kamera AES, tetapi juga kamera dari telefon pintar. Jaga tingkah laku, kang tak pasal-pasal femes 1 malaya.

Aku cuma nak cakap..

Hormati orang tua, tak kira dia bangsa apa dan agama apa. Suatu hari nanti, kita pun akan jadi tua, apa perasaan kalau orang muda berkasar dengan kita? Kalau kita tak hormatkan orang, macam mana orang nak hormatkan kita.

Banyak pengajaran dari peristiwa itu.

Aku pun bukan jenis penyabar sangat, tapi dari kisah viral yang tengah femes sekarang ni, aku belajar sesuatu.


6 comments:

Daddy Ziyyad said...

yup...nabi ajar kita utk berlaku baik, lembut dgn kanak2 dan warga emas...tak kira bangsa mahupun agama

Sal Bee Yah said...
This comment has been removed by the author.
Sal Bee Yah said...

betul tu..jangan biarkan marah menguasai diri..huhu

wan norulkhamisa said...
This comment has been removed by the author.
wan norulkhamisa said...

Marah dan sedih saya berbaur, 1)marah sbb tak hormat org tua
2)sedih x dpt mngawal amarah
3) terjadi pd bulan Ramdhan yg penuh barakah
4) Ya Allah ampunkan dosa kami semua, peliharalah kami dari sikap amarah yg melampau.

gerbera said...

Jaga2 ada yang memerhati. Setan takde, tapi pempuan tu mengamuk mcm dirasuk setan. Memang jenis panas baran tu. Tapi takpe, dah glamer pun dia.