Monday, August 4, 2014

bila nak tambah anak?

Seperti yang telah aku jangkakan...

Ada orang yang akan menyoal.

"Kau bila nak tambah anak nombor 2..?"

Pangggg. Rasa macam kena tampar kat muka. Nak marah tak boleh...

sebab..

yang menyoal tu...mak aku sendiri.

Kehkehkeh.

Alhamdulillah, aku boleh kontrol perasaan waktu itu. Sambil masak-masak kat dapur, aku pun duk sembang macam-macam perkara dengan mak, tak sangka pulak soalan yang paling aku benci tu keluar juga dari mulut mak.

Macam orang bujang tak suka orang asyik tanya bila nak kawen...aku pun tak berapa suka orang duk tanya bila nak tambah anak.

Tapi...sebab mak sendiri yang tanya, aku redhaaaaaa.

Hikhikhikhik.

Aku pun explain la kat mak...cegitu cegini...pang pung pang punggg...

Harap-harap mak faham lah, dan moga-moga dia tak repeat lagi soalan maut tuh.



3 comments:

CiKPuaNLawA said...

bila nak kawen lagi...?!.. awak rasa soklan begitu wajib tak orang tu kena lempang..?! .. sentap okehh...

Daddy Ziyyad said...

kalau mak / ayah kita sendiri yg tanya, takleh nak buat apa...haruslah redaaaaaaa...hahahaha

julie shahril said...

cpl: wajib juga...lempang2 manja dlu, kalo dia tnya lg baru lempang bertubi2..hihi

dz: kann...tp apa nk buat, anggap aje dia amek berat pasal kita sbb dia mak kita kan...maklum la makin meningkat usia ni risiko utk peknen agak bahaya, tp tu smua Allah punya kuasa. mak kita risau psl tu aje.