Wednesday, August 6, 2014

cerita raya saya

Belum terlewat rasanya untuk mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin. Raya tahun ini sempoi aje. 

Tema baju kami ialah warna Belacan atau Dusty Pink kata omputih. Warna belacan ni nak kata pink tak, purple tak, coklat pun tak. Saya beli kain ni 2 tahun lepas, tapi baru tahun ini lah berjaya jadi baju.

Baju kami 3 beranak emak saya yang jahit. Senang kan emak sendiri jadi tailor. Boleh wassap-wassap je dengan mak bertanya....baju kami dah siap jahit ke?

Ngeee.

Upah pun murah, jimat duit.


Sesi bersalam-salaman. Ini di rumah mertua. Budak-kecik-badan-besor dah siap pakai selipar tak sabar punya pasal nak ajak keluar. Sia-sia aje belikan dia kasut, last-last selipar jugak yang dia pakai, selesa pun selesa ye dok.

Turn saya pulak bersalam...banyak dosa nih. Tapi ni lebih kepada berlakon aje...ngeh,ngeh,ngeh.

keluarga mak abah saya
tema baju warna hijau kecuali adik bongsu saya aje pakai pink
dia memang aneh sikit


keluarga mertua saya
tema baju warna warni..hahaha.

keluarga kecil saya


Kembara raya kami tak jauh, cuma melawat saudara mara sekitar Endau dan Mersing pada hari raya pertama. Raya ke-2 dan ke-3 saudara mara pulak datang bertandang. Raya ke-4 kami ke Kota Tinggi dan JB. Tahun ni tak jumpa ramai kawan-kawan, lebih kepada keluarga aje.

Itu aje lah cerita raya saya. Simple aje.



1 comment:

Sal Bee Yah said...

keluarga saya tahun ni takde tema...memang warna-warni.