Monday, April 11, 2016

Permainan dunia


Aku dah lama tak membaca. Buku-buku yang aku beli di pesta buku kebanyakan jadi tukun kat rumah. Bulan lepas, tiba-tiba mood membaca datang. Hormon kot. Lantas aku mencapai buku ini yang terperuk lama diatas rak buku, dah berabuk. Aku pun dah tak ingat dimana aku beli buku ni, dasyat kan? Jadi, boleh bayangkan tak betapa lamanya buku ini terperuk disitu.

Buku ini sangat menarik (bagi yang menggemari genre sebegini). Ia mengisahkan seorang manusia bernama Rothschild.

Siapa Rothschild? Kalau nak diceritakan, panjang lebar sebab keturunan Rothschild ini ramai dan mereka sudah membiak sejak 300 tahun yang lalu. 

Aku katakan macam ni ajelah, Rothschild inilah manusia pertama yang membuka BANK, dan semua bank-bank dalam dunia ini adalah dibawah kawalannya. Dia juga yang mencipta WANG KERTAS dan mewujudkan sistem KAPITALIS.

Keturunan mereka lah yang mewujudkan semua PEPERANGAN dalam dunia ini sejak dulu lagi, dari zaman NAPOLEON  BONAPARTE, zaman ADOLF HILTER, zaman kerajaan ISLAM TURKI UTHMANIYAH, peperangan di PALESTINE dan terkini, peperangan di SYRIA.

Mereka jugalah yang menyebabkan pepecahan negara-negara ARAB, dan jangan terkejut kalau negara ARAB tu sebenarnya bersengkongkol dengan Rothschild.

Rothschild jugalah manusia yang menghalau rakyat Palestine keluar untuk mewujudkan negara mereka sendiri iaitu ISRAEL. Ya, Rothschild adalah berketurunan Yahudi. Perdana Menteri Israel dulu dan kini hanyalah boneka semata-mata, termasuklah Presiden US. Segala apa tindakan yang mereka lakukan terhadap masyarakat dunia datangnya dari arahan Rothschild.

Siapa pula yang memberi arahan kepada Rothschild?

Dajjal.

Selesai membaca buku ini, kau akan faham apa yang berlaku sejak dulu dan kini dan kau tak heran lagi dah dengan suasana politik di Malaysia sebab permainannya lebih kurang sama. Siapa yang tak ikut arahan si Dajjal, bersiap sedia lah untuk menerima akibatnya.

Ini yang aku faham lepas membaca buku ini. 

Kesimpulan, semua yang terjadi didunia ini sejak perang dunia pertama hinggalah ke hari ini bukanlah secara kebetulan, tetapi sudah dirancang. Perancangan yang sangat teliti dan tidak terjangkau dek akal.

Apa yang Nabi cakap itu semua benar. Nabi dah tahu kewujudan Dajjal, baginda sendiri menangis sebelum wafat kerana sangat risaukan keadaan umatnya, kerana baginda tahu serangan Dajjal sangat halus tetapi berbisa dan boleh meranapkan akidah kita.

Ini lah tajuk bukunya.


Minda kau pasti akan terbuka sedikit selepas baca buku ini. Mungkin kau akan kata, lantaklah apa nak jadi, nak perang ke, nak bunuh ke, bukan mengganggu hidup kau pun. Tapi jangan lupa, mungkin nasib kau baik, tapi macam mana pula dengan nasib anak-anak kita akan datang? Mereka dijamin selamat ke?

Aku bukanlah peminat politik dan permainan orang-orang atasan, tetapi tak dapat banyak, sikit pun aku kena ambil tahu jugak. Baca dan faham, lepas tu fikir. Tapi jangan kau jadi keyboard warrior di media sosial pulak, sibuk nak berdebat itu ini. Tak kemana pun jadi keyboard warrior. Buang masa je. Cukup sekadar kita ambil tahu, sekurang-kurangnya kita tak mudah untuk diperbodohkan.


Just my 2 cents.




2 comments:

cinta said...

Awal bln ni wsj ada report link between 1mdb n rothschild.

Cash is king kata 'org itu'.

Takziah lah utk kita semua.

julie shahril said...

siti: mmg dh dpt agak ada kena mengena dgn rothschild, cer fikir balik pasal mh370 yg hilang tu? agak2 kapal terbang tu hilang tanpa sbb ke? everything happen for a reason.