Thursday, April 30, 2009

Status changed

*Don Juan*
I took this pic from his profile in friendster.
Kira mcm curik juga la...

I would like to say 'Selamat Pengantin Baru' to my friend 'Don Juan' and his wife. Saya tahu dia mungkin tidak akan membaca apa yg saya tulis ini, cuma saya tetap ingin menulis sebagai kenangan. Actually his name is not Don Juan. I give the name to him because this name macam sesuai je dengan karaktor dia. Tahukah anda apa yg dimaksudkan dengan Don Juan?

Don Juan bermaksud kasanova atau a man who seduces woman. Jadi anda mesti faham mengapa saya menggelarnya sebagai Don Juan. Akhirnya dia berjaya juga menamatkan zaman bujangnya dengan gadis pilihan hati. Dia pernah memberitahu saya bahawa kalau boleh dia ingin menamatkan zaman bujang sebelum usianya mencecah 30 tahun. Wahhh..Don Juan pun pandai risau kalau kawen lambat? Kenapa?takut bergelar bujang terlajak ke? Setahu saya kalau lelaki itu bersifat seperti kasavona, dia jarang memikirkan mengenai perkahwinan atau alam rumahtangga. Tetapi berlainan sungguh dengan kawan saya yang sorang ini. Baguslah, sekurang-kurangnya dia ada menyimpan cita-cita untuk berubah. Berubah?? ermm..

Saya tidak begitu tahu bila tarikh perkahwinannya dan dengan siapa dia berkahwin. Apa yang saya tahu dia sudahpun selamat menggoncang tangan tok kadi dan bergelar suami orang. Hopefully he will change his personality and attitude. Dan saya tak tahu nak mengkategorikan isterinya itu sebagai perempuan yang bertuah atau...., memang perempuan bertuah.(hopefully lah).

This notes are special for Don Juan:

"Take care of your lovely wife, be a good husband and good father. When you change your status from bachelor to a 'married man', a bunch of responsibilities will put on your left and right shoulder. Life as a single person is totally different when you are getting married. You will see the different life color, different routines and of course different lifestyle. We still a friend in whatever status you are. I hope you and your wife will live happily ever after. Amin."

No comments: