Wednesday, May 6, 2009

Makan

*Nasi Lemak*

1 pinggan nasi lemak complete with sambal, ikan bilis dan telur, jumlah kalorinya ialah 644. I took nasi lemak for breakfast this morning. Kenyang gila. Tiba-tiba tekak ini teringin nak makan nasi lemak. Dahulunya saya agak susah untuk makan nasi lemak kerana menu ini sudah lama pupus dalam senarai makanan harian saya. Tetapi orang melayu tetap orang melayu, tekak melayu dan jiwa melayu. Sampai bila saya nak menahan selera?

I ate a lot of food yesterday. Saya semakin kuat makan sejak 2 menjak ini. Kadangkala perut bukanlah lapar sangat, tapi nafsu tekak yang meminta makanan itu dan ini.

I went to Secret Recipe and bought 2 slices of cheese cake yesterday. Oh, it's so yummy. Sebelum itu saya makan 2-3 sudu nasi yang saya cilok dari pinggan kawan. Rupa-rupanya saya lapar, lalu saya menjengahkan diri ke pantry mencari apa yang boleh di makan. Saya ambil sebungkus nasi lemak, memanaskan dahulu di dalam microwave lalu membedalnya hingga habis licin. Then...time to eat cake! sedap tak terkata.


*Chocolate Banana*
Fad & K.Su bought this cake.


*Hazel Cheese*
Fad beli juga


*Cappuccino Cheese*
Actually I want Espresso Cheese, but this cake is not available, so I chose Cappuccino Cheese



*High Fibre Cream Cheese*
This is cake is good for sapa-sapa yg sedang on diet. Sedap.Boleh beli lagi.




2 comments:

Nanie Harris said...

Sedapnya kek tu...

Julie Shahril said...

ermm...kek tu mmg favorite sejak dulu & kini..