Monday, July 6, 2009

Musim demam

This pic was taken in friday last week. Pls ignore for the time appeared at the pic. The timing setting is wrong. Mcm mana boleh silap setting ntah. Patut pukul 7.24 bukan 8.24. I saw the beautiful orange sunrise on the way to office. I snapped with my digicam. I want to snap more but the baterry is low. Huh.

Musim durian musim demam. Banyak makan durian badan jadi panas. Orang tua2 kata lepas makan durian minum air dalam kulit durian, konon2 nak elak panas badan. Yela tu. Ikut jela..mana tau mujarab.

Saya hantu durian. Bagi la berapa bijik sekalipun saya boleh habiskan, no worries..I can. Kehantuan saya terhadap durian membuatkan saya masih terbayang isi kuningnya dan rasanya yang lemak manis. Nikmat. Dah berapa kali beli durian tapi masih tak puas makan. Sebabnya budak2 umah semuanya hantu durian juga. Saya teringin makan durian sampai muntah, bila muntah maknanya dah puas la tu, jadi tak payah makan lagi.

Hari tu si miza (kwn fad) belanja durian. Kebetulan durian yang dia beli semua elok isinya. Sempat snap beberapa gambar, geram tengok isinya yang cantik walaupun kecik. Ada 1 kedai jual buah kat umah saya, kita boleh bayar RM9 then duduk la kat situ makan durian sampai muntah kuning. Tapi saya belum ada kesempatan nak makan kat situ sebabnya saya sorang je yg excited. Haha. Kesian aku.

Tapi 2-3 hari ni badan rasa tak sedap. Panas dan seram sejuk semacam je. Pagi tadi drive pun macam di awang-awangan. Tengok member sebelah tidur rasa macam nak cubit. Cis. Isnin yang teramat bosan. Tamat disini penulisan saya utk hari ini.

No comments: