Tuesday, September 1, 2009

ujian

Kat luar hujan, but not too heavy, renyai2 je. Hari ni tak ke opis sebab MALAS. Saya sampai dari kg semalam pukul 1.30 pagi. Adakah ini alasan saya malas ke opis? lebih kurang la. Bulan puasa tahun ini byk menguji kesabaran. Selain dari menahan lapar dan dahaga, ia juga menguji tahap 'kemarahanku' dengan begitu maksimum sekali. Ujian terbaru (last week), kete saya rosak lagi. Kerosakan yg sama mcm hari tu. Inilah yg membantutkan saya utk balik kg drive sendiri. Serius..terus hilang mood nak balik kg, sedangkan dalam kepala ni dah mcm2 terpikir apa nak angkut dr kg, apa nk buat..tapi semuanya musnah harapanku.

So terpaksa blk kg tumpang kawan. Saya hampir2 nak stay kl je, tapi bila pikir blk duk kl pun apa boleh buat, kete takde susah nak bergerak. Daripada terperap kat rumah boring lebih baik ikut je member balik dgn dia. Cuma tak puas duduk kg cuma sehari, mcm tak berbaloi je balik. Tapi takpe, yg penting saya tetap balik jenguk mak abah dan adik2. Sempat buat kuih raya lagi...auwww..

Dan satu lagi berita kematian saya terima dari teman. Yana, ex-metallugy meninggal dunia, kabarnya arwah sakit Talassemia. Belum hilang dari ingatan berita pemergian Alin, seorang lagi kawan saya menyusul pergi. Ini juga satu ujian buat kita, dan juga satu peringatan dari Allah. Dalam kemeriahan menyambut ramadhan dan tak lama lagi syawal, mesti akan ada berita kematian yg kita akan dengar. Alfatihah utk kedua-dua temanku, arwah Alin dan Yana, semoga rohmu aman di sisi Pencipta.

Ujian seterusnya di bulan puasa, harga petrol naik. Semalam on the way back to kl singgah Seremban isi petrol. Tengok kat situ RON97 dah jadi RM2.05, RON95 jadi RM1.80. Mmg betul2 dugaan. Orang sibuk nak raya, beli itu ini, minyak pulak naik. So..kalau saya rasa saya kaya, saya isi RON97. Kalau masa tu saya rasa saya miskin, saya isi RON95. Haha. Tapi tak payah ikut mcm saya lah ye, better guna satu minyak je, jgn campur2, tak elok utk kesihatan enjin kereta! Dan bila harga petrol naik, of course harga barang naik! Gaji aku tak naik2 pun....uwarghhh.

No comments: