Sunday, October 4, 2009

hari raya ke-3


Er..boleh tak saya nak cakap bahawa baju saya dan sofa itu kelihatan sedondon? muahaha. Actually this picture was taken by my cousin during 3rd day hari raya. Ada lagi gambar raya bersama family tapi semuanya dlm handphone mak, so hanya 2 keping saja lah yg sempat di transferkan ke dlm handphoneku. Gambar ini masa kat rumah Mak Long di Mersing, we all plan nak beraya di Pontian. Sementara menunggu sepupu sepapat saya sampai, kami berposing dulu lah kan. Bila dah bergambar baru terperasan my baju sama color dgn sofa. Tapi itu kira ok daripada sedondon dgn langsir kan...haha.



Ala debab..debab..ok, these 2 beautiful woman are my mother (right, sedondon baju dgn saya) dan my Mak Long (left, baju merah). Sebenarnya baju mak tu bukan baju raya. This year dia tak buat baju raya sebab sibuk menyiapkan baju org lain, so dia pakai jela baju apa yg ada, asalkan cantik kan. Tapi kira mcm kena lah juga, ala-ala sedondon gitu.

Masa 3rd raya ni la we all beraya sakan, saya rasa tahun ni asik berjalan je. Bila asik berjalan of course lah byk makan. So after naik keje dah sibuk nak kecikkan badan. Masa melantak tak ingat2, bila terasa pakai seluar dah ketat baru nak menyesal makan byk. Tapi takpe lah kan, raya kan setahun sekali, so makan ketupat lemang pun cuma setahun sekali. Tapi yg best tahun ni masa 1st day raya mak saya masak soto, 2nd day raya masak nasi tomato, 3rd day raya tak masak sebab gi pontian, 4th day raya masak nasi beriani, 5th day raya tak masak sebab gi beraya ke kota tinggi, 5th day raya masak mee hailam. So..mcm mana tak gemuk.., tak makan mcm rugi, makan bdn naik...muahaha.

Whatever badan naik ke apa ke, saya enjoy raya tahun ni walaupun tak se'enjoy' zaman kecik-kecik dulu. Zaman kanak-kanak lagi seronok, tapi zaman dah dewasa ni tetap meriah dgn kehadiran saudara mara yg sudi bertandang ke rumah. Thanks for coming...and pls come again next year.

No comments: