Monday, January 18, 2010

benda basi mggu lepas

Tak baik kan berdendam. Saya bukan berdendam, betul...tak berdendam pun cuma bengang. Isu basi dari minggu lepas.

Minggu lepas, dia berdiri di mesin fotokopi sambil membebel. Saya duduk di sebelah kwn saya (mengulor). Ada beberapa budak laki cakap mcm buat2 lawak.

"Apasal ko amek partition kat sini?" tanya budak laki tu sambil ketawa kambing.

"Dah 4 thn tempat ni takde partition, dalam drawing pun takde, buat apa nak letak partition...tak payah letak! " jawab lelaki yg berdiri di mesin fotokopi itu.

Saya tersentap. Hati saya mcm kena tarik. Saya menangis dlm hati. Maklum lah saya ni sensitif.

Kawan saya memberi nasihat. Dia kata:

"Memang ada manusia yg tak dapat rasa kesakitan apa yg org lain rasa kecuali dia sendiri pernah rasa dan melaluinya".

Hati saya sejuk semula.

2 comments:

mrs.ecam said...

isk...isk...isk...
sedey ek...sabo jela julie...nk buek camno...aku hnya serangga...erkk motip????

j.u.l.i.e said...

rozie: aku dh x sedey..dh leh trima knyataan..cewahhh. ko serangga ek? bru ku tau...campak la aku duk mana pon,tepi highway,tepi pintu,tepi tong smpah ke...perangai aku ttp sama..hahahaha..ttp mengulor..