Thursday, July 8, 2010

vuvuzela

My younger brother has made a request from me to buy vuvuzela. Citttt.....malas layan. Beli yg murah2 je...boleh la...

Begitu lah pujuk rayunya.

Dah search kat mudah.com, ada orang nak jual rm35 satu. Ahh...malas la nak beli. Harus memekak je kejenya kat umah nanti. Dah pasti jugak lah mak akan bising.....apasal la ko layan kehendak adik ko ni...aku predict mak akan cakap mcm ni lah.

So tadi dia sms lagi, tanya pasal vuvuzela. Dan saya berjaya menipu dia.

"Mahal la, rm60 satu.."

haha..padan muka ko dik..

vuvuzela 3 colors
blue,yellow,red


vuvuzela color belang2

Sebab apa saya tak nak beli vuvuzela ni walaupun saya boleh beli sebenarnya? Sebab vuvuzela ni boleh merosakkan gegendang telinga, terutamanya untuk kanak-kanak. Vuvuzela ni terkenal dengan adanya World Cup di Africa Selatan. Pada mulanya alat ni tak dibenarkan untuk di gunakan, tapi lama-lama dah dibenarkan pulak sebab mendapat permintaan ramai penonton, tak kira orang dewasa mahupun budak kecik. Jualan laku, untung besar, gegendang telinga pecah pun tak kesah...

Oh ye...vuvuzela ni juga dikenali sebagai lepatata. Daripada beli vuvuzela, beli aiskrim lagi best..



15 comments:

Ella said...

kalau danny nampak ni, harus dia anak beli gak.
mmg sah jadi zoo lah rumah aku.
mampuih adik die tak boley tidor..

bahaya...bahaya..hehehe

Julie Shahril said...

kak ila: harus di rahsiakn dr pengetahuan danny..hahaha...tp adik kita x leh nk sorok, dia siap bgtau kita, dia tgk tv ckp ada jual online...citttt...

fndrocka said...

merepek je la beli benda tu

Anonymous said...

baik kau belikan dia saksofon

fndrocka said...

merepek je beli benda tu..baik kau belikan adik kau saksofon ke.paling koman pun beli seruling..merdu jugak bunyiknya drpd menatang vuvuzzela tu

cinta said...

ooo cenggini ghopernyer vuvuzelaa ni.. makcik baru tau...

Anonymous said...

belikan dia trompet...leh jadi ahli muzik mcm kasim selamat..

Julie Shahril said...

fndrocka: ye, mmg merepek, sbb tu dia ditipu oleh kakaknya...padan muka dia..ehehe. beli saksafon or seruling pun mcm boleh memekakkan telinga gak, so rasanya belikn dia benda yg tiup2 waktu sambut birthday tu, apa ntah nama benda alah tu..asal bleh tiup sudehh..

siti: mcm tu la rupenya...yg bunyi mcm langau dlm stadium waktu perlawanan bola..

Julie Shahril said...

khairul: trompet? hahaha..dia jadi kassim selamat, mak aku jadi tarzan...jerit suruh dia diam...hikhik

mrs.ecam said...

ntahnyer...dh la leh pcah gegendang tinge nie....lgpong kan world cup dh nk abes...membazir nok klu nk bli...heeee hhihihih

Julie Shahril said...

rozi: adik aku tu mana tau erti membazir,sbb yg beli kakak dia..hahaha, tp mmg aku tak akan beli pun...beli aiskrim lg sodap

joyahsport said...

jgn!!!!!!!!!!!!!xde reason tp jgn la bli..huu...

Julie Shahril said...

jun: tak akan beli jun...don wori..

kfaisal said...

belilah julie.. boleh buat hiasan kat kubikel..
kehkehkeh

Julie Shahril said...

kam: cuba ko bygkan kalo dto lalu aku tgh tiup vuvuzela...mesti comel kan...mesti dto snym2 kera kat aku, pastu nk pinjam,nak tiup kat umah katanya....hikhikhik