Thursday, September 2, 2010

mata, pancaindera paling berharga


Tahap rabun dan silau saya dah naik ke paras melampau. Atau dengan kata bahasa yang skema, tahap rabun dan silau ini sudah meningkat ke paras yang merbahaya dan kritikal. Kalau pakai spek, saya akan nampak cahaya sekecil mcm gambaran kat atas tu lah. Tanpa spek, perghhh...berkali-kali ganda cahaya tu mengembang macam di pam-pam.

Sah lah silau dan rabun aku ni teruk gila. Rasa-rasanya mata burung hantu lagi terang dari mata aku. Rabun ayam pun tak macam ni. Kesian aku, dah ditarik nikmat untuk melihat dunia tanpa memakai spek. Takpe la...yg penting masih boleh melihat. ngeh...ngeh...ngeh, syukur.

Hargai lah mata korang!


6 comments:

cinta said...

aku memahami perasaanmu. huhu...

bain said...

Teman ada soalan ilmu hisab..
ada 1 persamaan,..
umor dah 30, dipanggil akak biskut.. kalo ditambah spek, akn dipanggil apa??
cuba settlekn persamaan di atas..
xreti??
jwbnyer.. dipanggil MAKCIK biskut ler..
:) jgn marah noh..

joyahsport said...

huu...sedeh....paham2..

j.u.l.i.e said...

siti: terima kasih kerana memahami :)

bain: ye la tuu...kalo gitu aku pun nak pggil ko PAKCIK BAIN la...hehe

joyah: sob...sob...skg ni tgh berpura2 tak rabun dgn memakai contact lens..hehe

N2kU said...

operation laser la..ape lagi, 6 ribu jerk

j.u.l.i.e said...

N2kU: trlalu mahal lah,xpe la pakai spek je dulu,kot2 akan dtg ada rezeki terlebih,bleh la nk laser..