Thursday, September 30, 2010

tembakan padu


Bestnya malam ni dapat basuh baju yang penuh membuak2 dalam bakul, hampir-hampir saja nak dihantar ke dobi. Malam ini tak bawak balik keje sebab saya pikir kalau bawak balik pun bukan dapat setelkan pun segala masalah yang telah membuatkan rambut lurus jadi curly. Fuh, aku tak penah rasa stress bagai nak gila macam ni. Hebat material selection ni.

Semalam dah kena tembak berdas-das dalam bilik bos. Sebenarnya situasi itu sudah dapat dijangka akan berlaku, jadi saya sudah bersedia jugak sikit-sikit. Sebelum kena tembak tu saya rasa mengantuk yang amat, buat kerja pun kepala di awang-awangan, tapi anehnya lepas keluar dari bilik bos serta merta mata jadi segar bugar kalah minum nescafe latte. Jadi the best solution untuk hilangkan mengantuk ialah : masuk lah dalam bilik bos. Tak payah buat nescafe pakat-pekat sampai rasa pahit nak mati, buat membazir nescafe kak uda je, dah la tu kalori pun tinggi.

Oh ya satu lagi, sapa-sapa budak ofis yg terdengar tembakan bos kat aku semalam, harap-harap korang buat-buat pekak aje lah ye.

Hidup ni anehkan. Bila takde masalah akan rasa boring juga sebab kita akan rasa hidup ini macam straight and smooth je. Tapi bila datang masalah bertimpa-timpa pula. Stress keje, stress itu stress ini dan pernah kah anda alami situasi dimana anda dilanda 2-3 masalah dalam 1 masa? haha.

Bapak aku penah pesan dan pesanan ini datangnya dari arwah atok. Dia kata, 'hakim' dah ada dalam kepala otak kita, ko pikir, nilaikan, dengar nasihat dan buat lah keputusan sendiri tanpa dipengaruhi oleh sesiapa. Paham tak? Maksudnya, diri kita adalah diibaratkan seorang hakim, jatuh bangun diri kita adalah kita sendiri yang tentukan, bukan orang lain. Orang disekeliling hanya membantu, memberi sokongan (tapi ada juga yang menjahanamkan) dan memberi pandangan. Keputusan dan cara nak selesaikan masalah adalah terletak ditangan sendiri.

Teringat pula kata-kata bos semalam semasa sedang menembak aku, eh you ni bukan student lagi....bla...bla...bla...aku tak sanggup nak tulis ayat seterusnya kerana nanti aku tak lena tidur pula malam ni. Haha. Tapi aku sempat ulang balik ayat tu kat 2-3 orang budak kat opis. Hehe, kalau nak tau tanya lah 2-3 orang budak tu. Sapa dia? carik sendiri.

5 comments:

cinta said...

idup ibarat main video game. game yg ade byk cabaran itu yg best. settle 1 masalah, naik next stage masalah lg susah, game lg best nk main.

x gitu? hee..

Anonymous said...

he..he..he..anggaplah itu satu cabaran..

bain said...

deme anggap jer itu ilmu dr bos.. the good news is 'u r still alive and still can blogging'...
nasib baek bos x suruh deme naik atas krusi cam zaman skolah..
tringat plak zaman skolah dedulu.. huhuhu..

cipang said...

dah adat,,,,boss dengan orang bawah saling berkuminikasi,,,,,boss marah,,,sebab biasanya,,,diapun kena marah oleh dia punya bos,,,kalau kita kena marah,,,marah balik dengan kawan ,,,,heheeh

Julie Shahril said...

siti: hehe..btol

kerul: xpe,dh biasa..

bain: aku blom smpai tahap nk bunuh diri hnya krn kena marah,hehe..x kuasa.kalo bos suruh aku brdiri atas kerusi,aku cuti malu selama 2 mggu.

gelaspecah: yup,biasa la tu kena marah dan marahkn org..hehe,kesian kawan x bedosa tetiba kena bambu,..dgn alasan nak lepas geram...hahaha