Monday, June 4, 2012

hantaran kawen


Putus urat saraf pada sapa-sapa yang ada awek berkelulusan Master dan PhD... :D

Tapi kalau mereka mampu apa salahnya.... :p

Pentingkah hantaran tinggi-tinggi ni?

Yang lebih penting ialah...kehidupan selepas kahwin (life after marriage). 
Kalau berkemampuan takpe lah, tapi aku rasa hantaran sekarang banyak yang merepek.


Dialog suka-suka:

Makcik Jemah: Kalau kau nak kawen dgn anak aku, bagi hantaran rm20k.

Leman: rm20k makcik? mana nak cekau duit banyak tu....aduyai...(sambil tepuk dahi)

Makcik Jemah: Kalau takde duit byk tu...jangan mimpi kau nak kawen dgn anak aku si Pretti Jinta tu yer...ramai lagi orang lain duk tunggu dia.

Leman: Baik lah makcik, saya boleh bagi makcik rm20k tu, tapi meh sini saya try servis dulu mutu kualiti anak makcik tu, boleh masak ke, rajin ke, malas ke, perangai macam Fatimah Az-Zahra ke atau macam pelesit kota, hormat orang tua ke tak, boleh layan suami ke tak, boleh jaga anak-anak saya nanti ke tak....dan yang penting makcik...anak makcik tu confirm dara lagi ke??? Kalau nak beli barang kita mesti tengok barang tu ada cop Sirim ke tak, kalau anak makcik terbukti mantop meletup kualitinya, saya bayar makcik rm20k. Amacam setuju?

Makcik Jemah: Kurang ajar punya budakkkkkk....


Kesimpulan:
Jangan impikan lelaki sebaik Muhammad, jika diri sendiri tidak seindah Khadijah. Apa kena mengena ayat ni dengan wang hantaran eh?

 
 

2 comments:

mrs.ecam said...

ade kene ngene klu kt phm....heeeeeeeeeee

Julie Shahril said...

rozie: ko phm eh...hehehe...gud..