Monday, June 25, 2012

Lanun Steak

Aku tak boleh lupakan Lanun Steak kat Uptown Damansara. First time makan kat sini, tapi husband aku dah penah datang dulu-dulu. Mula-mula aku nak order Beef Steak tapi dah takde, so orang kedai suggest order Sirloin Steak. Aku angguk aje.

google...
sebab tak sempat amek gambar, kamera pulak tinggal dalam kereta
tapi ni la kedainya..

 Sizzling Sirloin Steak
aku snap guna henpon je sebab kamera tinggal dalam kereta

Kenapa nama kedai ni Lanun Steak? sebab dia ada sos putih yang diberi nama Sos Lanun. Aku suka steak ni, dagingnya super duper lembut, black paper sauce yang sedap dan sos putih yang nyummm. Yang paling aku suka ialah harganya...sangat murah. Dua sirloin steak dan 2 gelas fresh orange, harganya around rm30+. Pada aku murah sangat dah tu sebab 2 orang makan. Air fresh orangenya pun gelas besar.

Kalau nak sos lanun, kena bagitau orang kedai tu....saya nak sos lanun. Mula-mula aku tak tau apa ke benda sos lanun tu, husband aku sedap aje order. Bila aku makan, sebenarnya memang sedap kalau dah dicampur dengan black paper sauce tu.

Aku lagi suka steak ni daripada steak kat Marche.

Kenapa la uptown damansara ni jauh dari Putrajaya? Kalau lah dekat......adehhh..

2 comments:

en_me said...

buat je steak kat rumah lagi dekat.. ihikkks

Julie Shahril said...

ada gak terpikir nk buat..tp angan2 je yg lebih..hehe