Tuesday, February 11, 2014

throwback#1: bukit tabur


Bukak album lama, tengok ada gambar kenangan di Bukit Tabur. Kalau tak silap, gambar ni diambil oleh Kay sebab masa ni kamera aku cedera parah. Ada juga kenangan manis di bukit tabur...sebab sekarang tempat tu dah tak boleh hiking, banyak sangat kes jatuh dan mati. Jadinya, bukit tabur dah ditutup dari sebarang aktiviti mendaki...jangan berhantu sudah.

Kira aku tak ralat lah sebab dah merasa sekali hiking kat sana.

Bukit Tabur dalam kenangan.





11 comments:

Daddy Ziyyad said...

mmg banyak laluan yg licin / curam ke ? sebab byk dah kes mati jatuh kat situ...saya tak pernah hiking bukit tu

wan norulkhamisa said...

Wah bestnye hiking..akk bukit tbur tu kat mane akk...

Dr Singa said...

tak boleh aaa buat 'sebelum dan selepas [zhareef] ' gitu..!! sebab dah dilarang hiking!!

julie shahril said...

dziyyad: laluan kat situ byk curam mencanak..agak bahaya jugak la,masa saya gi dlu ada guide. ada kes yg jatuh dan mati kat situ dia pegi sendiri2.

lisa: bukit tabur kat taman melawati,kl. view kat atas bukit ni mmg cantik tp tu la..bahaya,byk kes org jatuh dan arwah.

kakizat: ngeh2...kalo tak boleh amek gmbo sambil bwk zhareef kat tempat yg sama..hehehe..takpe,takpe...kot2 5-6 tahun lg dh dibuka semula utk hiking...mne tau kannnss..ada la gmba 'sebelum & selepas'.. :D

Kay said...

kenapa aku amik gmbo ko je camni? aku takde pun gmbo cam ni... ini tidak adil... ekekekee

julie shahril said...

kay: mgkin ko lupa nk amek gmbo mcm ni gamaknye..hihi

t.a.t.a said...

bila scroll gambar tu dari atas ke bawah memang nampak macam kau nak terjatuh.

aku nak terjerit suruh kau elok-elok berdiri. hahaha.

wan norulkhamisa said...

Salm kak..boleh mntk emel akk..if kk sudi bgla ye..

julie shahril said...

tata: hahahaa..ko ni..tmpt aku berdiri tu slmt..ada lg gmba lain yg agak gerun tp aku lupa kat mne gmba tu..gmba ni je yg aku jmpe..

julie shahril said...

lisa: boleh, ni emel akak , julie@mmcogel.com.my

cinta said...

cam seram jek gambor ni.