Tuesday, September 8, 2015

Apa yang aku cari

Aku lihat kiri kanan semua orang berkerja dari awal pagi hingga lah matahari hampir terbenam, semua mengejar dateline, pangkat, duit. Siapa tak nak duit kan..

Di akhir tahun, pasti ada muka-muka yang menguntum senyum, ada juga yang masam mencuka, sebab appraisal tak memuaskan hati mereka. 

Benda ni akan sentiasa berlaku setiap tahun.

Sebenarnya apa yang mereka cari?

....dan aku selalu bertanya diri aku sendiri, apa yang aku cari selama ni? Bertahun mengabdikan diri dalam dunia kerja.

Apa yang aku dapat?

Entah. Kosong.

Aku dah bosan.

Kita berkerja untuk orang, sebab tu kita susah nak dapat apa yang kita nak.

4 comments:

SuzieLAWAti said...

carik ape cik jah.... ?!

Kay said...

aku pun... 2-3 menjak ni aku terpikir nak berenti keja, balik kuantan, cari keja biasa2... masalahnya skrg aku takde simpanan utk tampung kehidupan dalam masa nak mencari keja tu

tiga lalat said...

bosan kanns., tungula dpt VSS ;p

cinta said...

cari duit.
hee..