Thursday, July 27, 2017

3 majalah nostalgia zaman kanak-kanak

Semalam aku tengok Faizdickie mengimbas zaman kanak-kanaknya dalam IG pasal novel Jibam. Terus aku teringat pada 3 majalah kanak-kanak popular suatu ketika dahulu.

Nostalgia waktu aku kecik. Ketiga-tiga majalah ini aku pernah baca.

Lalu aku pun menggoogle image majalah-majalah tersebut.

Bujal..

Bambino..

Dewan Pelajar..

Ketiga-tiga majalah ini bercerita sambil memberi pengajaran. Kenapa zaman sekarang dah takde majalah macam ni?

Ke ada, tapi aku yang tak tahu? Kalau ada, majalah apa? Share.


 Bujal
Aku tak boleh lupa cerita pasal telur tembelang..
 
 Bambino
Seingat aku, aku penah baca sekali je majalah ni, dan aku tak boleh ingat dah cerita pasai apa majalah ni
 
Dewan Pelajar
Cerita macam-macam...Sains, pengajaran,kemanusiaan
best sangat!

4 comments:

Kay said...

aku takleh nak terima sgt bambino tu... masa rehat aku kadang2 tak p makan sbb nak p library nak baca majalah setiap awal bulan... seminggu tu biasanya direct la nak pergi library baca majalah... ada kuntum, kawan, asuh apa ntah lg

aku baca advance sikit, dewan siswa... aku selalu berasa aku tak layak baca dewan pelajar... ekekeeke... ada member aku dia suka mewarna, dia selalu masuk pertandingan mewarna kat dewan pelajar tu... pastu menang tempat pertama, tapi, bukan dia yg menang, nama org lain. rupanya, dewan pelajar main cabut undi je, hasil warna kotak lain, nama peserta kotak lain, tarik je 3 penyertaan, terus letak no 1 2 3

start hari tu kawan aku takmoh dah masuk pertandingan kat dewan pelajar tu...

Julie Shahril said...

Kay: Owhh...ko mesti pikir dewan pelajar kebudak budakan sgt, mcm tak sesuai utk ko baca..hahaa. Bambino cerita pasai apa eh? aku totally lupa dh majalah tu cerita apa. Bujal tu pun aku ingat sgt sbb ada kisah telur tembelang.

cinta said...

Ada lg. Majalah Adik.

Bujal tu bila tgk skrg mcm creepy lak kartun dia sbb mata mcm mata butang citer coraline.

Julie Shahril said...

siti: yup mmg creepy, mata bulat pastu hitam mmcm tu