Thursday, October 18, 2012

hari ke-13


Tempoh berpantang yang saya rasakan ter.....lalu lama dan banyak dugaan. Tapi kini saya dah rasa sikit selesa, cuma boring yang amat. Dah la jauh dengan hubby...huhu, nasib baik family ada dan family mertua pun dekat sekangkang kera je.

My daily routine is totally change. Tapi saya dah boleh manage sikit-sikit. Mula-mula dulu sampai meleleh air mata. Bayangkan di saat anak sendiri lapar nak susu, tapi saya tak boleh nak buat apa-apa sebab saya kekurangan susu. Sangat sadis.

Nasib baik ada insan-insan mulia sudi datang ke rumah menyelamatkan keadaan. Terima kasih sahabat kerana menenangkan suasana yang buntu dan bercelaru. Terima kasih kerana membantu saya yang dalam keadaan susah dan tak tahu nak buat apa. Allah sajalah yang akan membalas jasa baik itu. Saya sangat terhutang budi dan akan saya ingat sampai mati. Terima kasih jugak kepada si kakak sebelah meja opisku kerana mengambil berat. Tak tau nak cakap apa...semoga Allah balas jasa baik mu itu.

Kelahiran Zhareef tidak di duga. Kelahirannya cepat 19 hari dari tarikh jangkaan. Namun saya bersyukur kerana semuanya selamat. Cuma keadaan sedikit kelam kabut kerana kelahirannya terlalu awal dan saya sendiri tidak bersedia apa-apa baik dari segi mental dan fizikal. Yang paling penat ialah hubby, kesian dia ke hulu ke hilir menguruskan segalanya. Nasib saya baik kerana family kebetulan ada, tapi bercelaru jugak sebab sibuk terkejar-kejar nak ke majlis konvokesyen adik saya di UIA.

Hari ini hari ke-13 saya berpantang dan saya sudah boleh handle sendiri Zhareef tanpa bantuan mak kecuali nak mandikan dia. Bab-bab nak mandikan baby ni memang saya tak konfiden, jadi memang mak kena tolong lah. Yang lain alhamdulillah....saya uruskan sendiri Zhareef. Berjaga tengah malam pun dah tak kisah sangat. Awal-awal dulu memang pening kepala dibuatnya kerana Zhareef ada angin. Saya amek masa 2-3 hari jugak nak memahami perangai Zhareef dan sekarang saya dah tahu apa kehendak dia. Zhareef adalah insan yang baru nak mengenal dunia, saya tahu dia sendiri pun keliru dengan apa yang dia rasa. 

Harap-harap lepas ni keadaan akan bertambah baik. Doa-doakan saya.


4 comments:

SuzieLAWAti said...

gambar stoken buat ape....

nak gambar zhareef...hehehee

selamat berpantang yer kiah...

ingat pesan akak.... no...this,,to that.. no and no oke....hahaha

miss u lah... muahhh.. chopp muah jugak untuk anak umi yeahhh...

wakgelas said...

gambar zhareef yg laenns wak dh update dlm entry yg sama ituari yeee.. ehhheee

wakgelas said...

ni link dia, mana tau X jumpeee..,

http://wakgelas.blogspot.com/2012/10/ahmad-zhareef-haiqal-anak-julieter.html

Julie Shahril said...

puanlawa: buat masa ni gmbo stoken dlu lah...

huh..boring nk hadapi masa brpantang nih..

wak: dh amek dh wak...tengkiu yer..